Το online delivery κατέχει τη δεύτερη θέση στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου

Αγορά που γιγαντόνεται είναι ο κλάδος της διανομής έτοιμου φαγητού, ή αλλιώς online delivery, με τις παραγγελίες να υπολογίζεται ότι θα φτάσουν φέτος τα 500 εκατομμύρια ευρώ, δίνοντας στο online delivery την δεύτερη θέση στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με μερίδιο 43%, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTURN.

Η μεγάλη της αυτή δυναμική είναι ο λόγος που οι πλατφόρμες εξελίσσονται διαρκώς και νέες κάνουν την εμφάνισή τους.

Και οι επιχειρηματίες σπεύδουν να εναρμονιστούν στα νέα δεδομένα προσβλέποντας σε μεγαλύτερα κέρδη στο μέλλον.

Να σημειώσουμε ότι η αγορά της online παραγγελίας και διανομής φαγητού, χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες, τους λεγόμενους aggregators(που λαμβάνουν ποσοστό στην παραγγελία), και τα προσωποποιημένα delivery, δηλαδή τα sites/apps που προσφέρουν ότι και τα προηγούμενα αλλά είναι ιδιοκτησία της επιχείρησης.

Την σημασία αλλά και τις αλλαγές που συντελούνται στην αγορά διανομής έτοιμου φαγητού σε παγκόσμιο επίπεδο αποτυπώνει και έρευνα της εταιρείας συμβούλων McKinsey & Co. σύμφωνα με την οποία το 92% των offline παραγγελιών (μέσω τηλεφώνου) του 2011, προβλέπεται να συρρικνωθεί στο 42% εως το τέλος του 2020.

Η παγκόσμια αγορά διανομής φαγητού ξεπέρασε σε αξία τα 130 δισ. το 2019, αποτελώντας παράλληλα και το 1% της συνολικής αγοράς φαγητού, με τους αναλυτές μάλιστα να «βλέπουν» ετήσια ανάπτυξη ύψους 3,5% για την προσεχή τετραετία.

Συνολικά μέχρι στιγμής κάθε χρόνο στην Ελλάδα γίνονται παραγγελίες ηλεκτρονικά ή/και μέσω τηλεφώνου, σε έτοιμο φαγητό και καφέδες αξίας ύψους 1,5 δισ. Ευρώ.

Από αυτά περίπου τα 300 εκατ. ευρώ περνούν από τις online πλατφόρμες ενώ το υπόλοιπο 1,2 δισ. μέσω τηλεφώνου.

Η ισορροπία αυτή ωστόσο θα μεταβληθεί στο μέλλον, προς όφελος των online πλατφορμών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *